lördag 29 augusti 2020

Från apa till sapiens: mänsklighetens historia av Bengt-Erik Engholm & ill. Jonna Björnstjerna

Från apa till sapiens är en 165 sidor lång historielektion, kunskap, humor, tankar och fascination. Hur blev vi människor som i dag? Med den världen vi har runt oss ... Aha upplevelsen om vilken otroligt kort stund människan varit på jorden i jordens historia. 

Det är en rolig och väldigt underhållande bok. En bok som får mig att minnas skolan och sådant som jag läst. Jag lär mig nytt när jag läser. Jonna Björnstjernas bilder till Bengt-Erik Engholms text är en perfekt kombination.

En bok att ta fram och bläddra i. Lära sig mer. Ställa undan och plocka fram igen. En bok att ha liggande framme för att bläddra i tillsammans, gärna över generationsgränser. 

Skratta och kunskap i ett! 

/Paula


Från apa till sapiens : mänsklighetens historia 
Författare: Bengt-Erik Engholm & ill. Jonna Björnstjerna 
Förlag: Natur & Kultur (2020) 
ISBN: 9789127164130 
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar