lördag 27 juni 2015

Skrivardagar 2015


 


Bland det sista jag gjorde innan jag gick på semester var att jag, Ina och femton skrivarglada 10-13-åringar tillbringade fyra dagar i Fria ordets hus för hur fina och bra skrivardagar som helst! Två av dagarna hade vi besök av bästa mellanåldersförfattaren Mårten Melin.

Det är sådana här dagar man på riktigt vet att man har världens bästa jobb. Barnbibliotekarie alltså så himla bra jobb! Det som hände som inte hänt innan är att jag började skriva och fastnade liksom i det. Varit med och skrivit innan, vi gör övningarna som barnen gör. Dikterna har jag varit helt med på men nu vips var jag fast i en berättelse som kom från ingenstans. Å så en berättelse till. Kanske vem vet får ni en dag läsa min fortsättning på Mårten Melins novell Etthalsband åt Viktor.

/Paula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar