lördag 2 februari 2013

Den tomma stolen av JK Rowling och besvikelsen



 Det finns böcker som man väntar på och längtar mer efter än andra. Det finns också författare man verkligen väntar på att de ska komma ut med en ny bok snart. (eller att den senaste boken ska översättas så fort det bara går).

Jag är en galet stor Harry Potter nörd. Jag verkligen älskar JK Rowlings Harry Potter värld och karaktärerna i den världen. Jag har en Gryfindor halsduk, Nevilles trollstav, Snape i lego som nyckelring och ett dödsrelikerna halsband. Ni förstår själva att jag var rätt nyfiken när det började ryktas om att JK Rowling skrev en ny bok.

Men när boken kom fick den så dåliga recensioner att jag inte längre var sugen. Inte vågade läsa. Inte ville bli besviken. Men nu har jag lyssnat på Den tomma stolen.  Som väntat så är jag besviken. Den handlar inte om något. Karaktärerna är de allra flesta osympatiska och jag jag längtade inte efter att lyssna. Vilket annars brukar vara fallet när jag lyssnar på mp3 böcker i min telefon.

/Paula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar