söndag 2 december 2012

Mitt liv som bok av Paul Desalmand

Har du funderat över vad som händer i bokhyllorna när du sover? Hur det egentligen är att vara en bok? Svaret på frågorna får man i fina underbara boken Mitt liv som bok av Paul Desalmand. Man får följa en bok i jagform från tryckpressarna till bokhandeln, läsare, antikvariat, nya läsare, utlåningar å nära döden upplevelser. Så fint å så bra!

Ett av de många hundöron jag gett boken finns på s.141 "Jag vill att den som läser mig ska tänka: Han hade kunnat skriva mer. Jag vill ge plats för läsarens fantasi. Läsaren, vem hindrar dig från att skriva det kapitel som du tycker saknas eller en anekdot som du tycker är absolut nödvändig?"

En bok för dig som tycker om böcker! Å kanske för dig som vill tycka om böcker? För sig som tycker om böcker bara att du inte vet om det än!

/Paula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar