torsdag 26 december 2013

Hungerspelen av Suzanne Collins

När jag var på bio och såg the hungergames Catching fire blev jag sugen på böckerna igen. Men när man inte hinner läsa allt man vill läsa att då läsa om … det är då det är så bra att lyssna om istället.

Tyckte Catching fire var en galet bra film. Men jag blev lite besviken. Kändes som Katniss mest gjorde som hon blev tillsagd och utan att veta om det så planerade männen planer bakom hennes rygg. Kändes lite fel …

Böckerna är galet bra inlästa av Rebecka Hemse som jag tycker väldigt mycket om sedan Radioskugga (en av svts bästa någonsin!).

Hungerspelen väldigt bra, spännande, gripande, en fängslande kärleksberättelse och karaktärer jag tycker väldigt mycket om. Men verkligen en triologi som blir bättre tillsammans som en helhet. Skriver därför inte så mycket om de förrän jag lyssnat på Fatta Eld och revolt också.

/Paula



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar