söndag 1 december 2013

Adventskalendrar 2013

Jag tycker hemskt mycket om adventskalendrar. Jag har en muminkalender (med mumintrollsfigurer i) en chokladkalender med Snövit på (tack mamma) och en pixi-kalender med en pixi-bok om dagen (boknöridiga jag).

På jobbet har vi en fin kalender på röda väggen bakom luckorna tipsar vi i personalen om en massa bra böcker. Vi har också pixi-kalendern på jobbet med sagostund och lucköppning 15.15 varje dag.


Jag kommer att dyka upp med bokptips i feelgoodbibliotekariens kalender bestående av boktipsande bibliotekarie och bokbloggare. Det blir en överraskning för mig vilken dag jag tipsar.

Kommer också att delta i Sofies bokbloggs julkalenderbloggstaffet på tema ungdomslitteratur. Jag har fått lucka nummer 19 som kommer handla om min favorit favorit favorit ungdomsboksförfattare. Vill ni följa julkalenderbloggstaffeten så ser den ut så här: 

1. Sofies bokblogg             
2. Tova, Bokugglan           
3. Anna, Boktycke             
4. Cecilia Grip                  
5. Anna, Bookshelf 
6. Daniella och Rebecca, Booktwin                                                   
7. Viktoria Thornberg, Bokomaten
9. Mia Eggimann, Cum libris non solus 
11. Andrea S Vessman, Up in my tree  
12. Anna, Annas bokhylla
13. Gabriella, Ponkissons 
14. Ann-Sofie, Breakfastbookclub 
15. Daniella och Rebecca, Booktwin 
16. Therése, Kattugglan
17. Anna, Reading this world
18. Ingerun, Boktjuven
19. Paula, Prickiga Paula
20. Johanna, Böcker med Johanna
21. Therese, Pocketlover
22. Veroniqa, Bokdivisionen
24. Alla bokbloggare i ett inlägg på Sofies bokblogg

/Paula <3 adventskalendrar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar