söndag 19 oktober 2014

Gissa Augustpris-nomineringar i viktigaste kategorin





Imorgon får vi veta! Vilka som är årets nominerade Augustprisböcker! Lika spännande varje år. Hur många böcker har jag läst. Kan man gissa några av de nominerade? Är det någon bok jag inte läst? Å jag pratar såklart bara om den viktigaste kategorin - årets barn- och ungdomsbok. Den där kategorin som är aningen för stor och aningen för bortglömd. Men VIKTIGAST. De böcker jag håller tummarna för lite extra mycket är de ni ser på bild! Att alla råka komma från samma förlag ja slumpen ville sig så att de jag tyckt bäst om i år alla råkar vara utgivna där.

Spännande, spännande, spännande!! Tänk om i år blir året priset går till en bok med målgruppen 9-13år! Hoppas!

/Paula

1 kommentar:

  1. Jag hoppas å andra sidan att det blir en ungdomsbok i år (en 15+)

    SvaraRadera