fredag 17 oktober 2014

Bokmässan 2014, söndag





Bokmässans sista dag, ja då var jag rätt duktigt trött. Var på plats tidigt för att gå på mässgolvet, ringde mamma och lillasyster för att fråga så att ingen köpt finaste Lite Skär till min födelsedag. Men inte, så nu fick hon äntligen bli min (hon har fått ett hem i min nya fina skrivhörna). Ett sista seminarium Den läsfrämjande fotbollen med Magnus Sjöholm, Ronnie Sandahl, Katarina Kuick, Andreas Palmer och Thomas Halling. Ett samtal om hur litteraturen och fotbollen börjat närma sig varandra. Att det är rumsrent att vara kulturmänniska och tycka om fotboll. Men jag undrar hur är det åt andra hållet? Att vara fotbollsmänniska och tycka om kultur och litteratur? 

Innan jag gick hem lyssnade jag på ett samtal under rubriken En bok en författare med Tara Moshizi (som hade mässans snyggaste blus!) och Maj Lundgren. Denna unga författarinnan  endast 14år, så smart, så imponerande, självklarast på scenen av alla. Ska bli spännande att fortsatt följa hennes författarbana. 

Efter det ja då vinkade jag hej då till Äventyr Bokmässan 2014! Men ni ska få läsa lite till om äventyret vänta bara ... 

/Paula som så här i efterhand inte kan förstå att så mycket kunde hända på så få dagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar