lördag 25 mars 2017

Fantastiska vidunder och var man hittar dem - filmmanuset av JK Rowling


Att läsa i manusform undrar om det är JK Rowling som ska lära oss det? Men brist på mer skönlitteratur om hennes magiska värld så funkar manus fint tycker jag. Filmmanuset till Fantastiska vidunder och var man hittar den så snyggt omslag den fått. Vill klappa på och ha som tavla på min vägg.

Jag älskade filmen att läsa manuset är att liksom ta sig tillbaka till den magiska bioupplevelsen. Men att samtidigt hinna tänka efter och ta det i sin egen takt där det går lite för fort i filmen. Att bläddra tillbaka och återuppleva favoritscener men i bokform.

Gillar väldigt mycket men tänker också samtidigt tänk om det hade blivit en roman det hade varit hur bra som helst. Men en hög filmer och manus här efter kan jag vara nöjd med också. En sak bara när ska "Newts" Fantastiska vidunder och var man hittar dem - alltså skolboken - komma i nytryck? Jag vill läsa. Den vi hade på biblioteket lästes sönder och finns nu inte kvar.

Någon om vet något om hur det kommer gå med filmserien Fantastiska vidunder? Har förstått att det ska bli rätt många filmer. Men i vilken takt? Hopppas en om året!

/Paula


Fantastiska vidunder och var man hittar dem : filmmanuset
Författare: J K. Rowling
Förlag: Rabén & Sjögren (2017)
ISBN: 9789129703979
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar