onsdag 30 april 2014

Att förbereda sig inför ett bokprat


Nästa fredag 9 maj, så invigs Växjö stadsbiblioteks regnbågshylla. Jag ska vara med och invigningsbokprata om några av böckerna som bor på hyllan. Alla förbereder vi oss på olika sätt denna gång använder jag mig av vattenfärg och tygband.

När jag bokpratar har jag alltid små "programledarkort" ska man ha regnbågsbokprat ja då måste de ju vara regnbågsfärgade eller hur där av vattenfärgen. Gillar rosetter och diadem väldigt mycket men har mest bara rosa och röda. Hittade ett så fint regnbågsfärgat band, ett band som viskade till mig gör mig till rosett och sätt mig på ett diadem. Självklart.

Vilka böcker jag ska prata om? Det är hemligt lite till. Nyfiken på att lyssna? Kom till stadsbiblioteket i Växjö 9 maj 15.00.

/Paula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar