torsdag 27 oktober 2016

Harry Potter och det det fördömda barnet av JK Rowling, John Tiffany & Jack Thorne


Harry Potter är tillbaka! En nya Harry Potterbok! En riktigt riktigt bra en! Nitton år senare. En bok full av nostalgi, nörderi, kärlek, vänskap och tidsresor. Boken handlar lika mycket om Harrys son Albus. Sonen som inte sorteras in i elevhemmet Gryffindor utan i Slytherin. Mötet med gamla vänner och nya. Min favorit ja det är nog Dracos son Scorpius.

Mer vill jag liksom inte säga ... Jag tycker du ska läsa själv! Boken är ett pjäsmanus, en pjäs som spelas i London och är omöjlig att få biljetter till. Jag gillar verkligen att läsa boken som pjäsmanus. Ser allt framför mig. Satt och pratade med en kollega om boken häromdagen hon kom med den spännande tanken tänk om man kunde visa pjäsen på bio så som man gör med opera. Det hade jag gillat.

Snart Läslov på bibblan. Vi kommer ha lite extra mycket Harry Potter hos oss! <3

/Paula boknörden


Harry Potter och Det fördömda barnet : Del ett och två
Författare: J K. Rowling, Johan Tiffany & Jack Thorne
Förlag: Rabén & Sjögren (2016)
ISBN: 9789129701852
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

1 kommentar:

  1. Scorpius var hela familjens favorit när vi såg pjäsen - suverän skådis också, men uppenbarligen pga replikerna också eftersom du skriver så efter att ha "bara" läst.

    SvaraRadera