söndag 23 oktober 2016

Allt som blir kvar av Sandra Beijer

Det är sommar i Stockholm. Plötsligt bara så där säger Oliver till Matilda att det inte funkar längre att det är slut. Slut. Matilda går sönder och vet inte var hon ska göra av sig själv. Aj.

Att vara kvar i den gemensamma andrahandslägenheten går inte. Där finns vännen Miron att plocka upp spillrorna. Matilda flyttar hem till honom. Bor på en madrass. Miron bestämmer att du har 30 dagar på dig. 30 dagar att känna all smärta och allt som gör ont. När de 30 dagarna har gått då ska du kunna skratta igen oavsett.

Vänskap, smärta, Hitta Nemo och flykt undan verkligheten. Allt som blir kvar är en bok som gör så ont att läsa. Den tog mig nästan tre veckor att komma igenom. Jag påbörjade nya böcker för det gjorde så ont att läsa så ont. Allt som blir kvar kom liksom lite för nära.

Så väldigt fint och bra omslag på boken. Det syns inte på bilden men det är liksom en massa som är utsuddat och så titel allt som blir kvar på det!

/Paula



Allt som blir kvar
Författare: Sandra Beijer
Förlag: Natur & Kultur (2016)
ISBN: 9789127148277
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

1 kommentar:

  1. Den ligger oläst hemma hos mig. Nu vet jag inte om jag vågar. :)

    SvaraRadera