tisdag 4 oktober 2016

Bara tre ord av Becky Albertalli

En dag i skolan när nätverket på mobilen krånglar kan Simon bara inte låta bli utan kollar mejlen i skolan. Han väntar på svar från Blue. Men inget svar har kommit. Och han glömde logga ut från sin mejl ...

Martin läser mejlen och förstår att här är något han kan använda sig av. Han konfronterar Simon och säger typ, hej jag läste dina och Blues mejl. Jag vet att du är gay. Varför har du inte berättat det. Det är ju ingen stor grej min storebror är det. Men om du hjälper mig att få hänga med dig och din snygga tjejkompis då kommer jag inte att berätta för någon ...

Oj det var ju inte så det skulle vara ju. Det Simon och Blue har är hemligt. Hemligt och anonymt. Två killar som går på samma skola. Som byter tankar och skickar flörta med varandra via mejl. Utan att veta vem den andra är. Gissa fundera och kanske. Men inte ...

Bara tre ord 270 sidor och så mycket innehåll. Kärlek, familj, känslor, syskon, bråk, svartsjuka, förväntan, vänskap och ja den där utpressningen också.

Wow vad jag gillar Bara tre ord. Så fint att jag nästan grät några gånger. Simon pappersvän i mitt hjärta!

/Paula


Bara tre ord
Författare: Becky Albertalli
Förlag: Rabén & Sjögren (2016)
ISBN: 9789129699555
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar