onsdag 18 oktober 2023

Kärlekssång vers 1 av Ebba Berg

Påväg hem från skolan svänger bokens jag via Hemköp och där i fruktdisken krockar blicken med Hannes. Hannes och jag som kanske varit något? Hannes som är bonussyskon med Ellis.

Ellis som en gång var jaget bästis. En vänskap som ran ut i sanden. Tänk om jag kanske ska skicka ett sms. Att sträcka ut handen till Ellis ... kan jag på så sätt nå Hannes.

Ellis bli så glad av att de har kontakt igen. Eller igen de går i samma klass det är bara att de aldrig var med varandra eller pratade med varandra längre. Tills nu. 

Jag vill ses men gärna hemma hos Ellis och där är Hannes. Känslorna är åt alla håll. Och när Ellis kanske inte bara vill vara bara vänner. Hur ska jaget då göra? 

Kärlekssång vers 1 är en mysig bok att läsa. Jag längtar efter att läsa vers 2 och vers 3 som kommer vara ur Ellis och Hannes perspektiv. 

/Paula


Kärlekssång verks 1
Författare: Ebba Berg
Förlag: Hegas (2023)
ISBN: 9789180089050

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar