tisdag 22 augusti 2023

Det kommer inte alltid vara du av Petra Backström

Det har varit han och jag länge. De är förlovade, bor tillsammans, delar nästan allt. Men så träffar bokens jag du. Och mellan jag och du är det något helt annat. 96% stämmer och är samma. Det är så här det ska vara. 

En middag, en weekend. Tankar och prat om att lämnar. Jaget vet att det är slut mellan henne och han. Men du du har också en hon och två små. Vad händer sen kan det bli jag och du? 

Det kommer inte alltid vara du är en vackert poetisk bok om kärlek. Att lämna samtidigt som man är förälskad i en ny. Hur gör man? Går det? 

Det gör ont att läsa. Det kom tårar när jag läste. Berättelsen är äkta och nära. Kärleken i det vackra och i det svåra. Kärlek som uppstår och kärlek som tar slut. Fint! 

/Paula

 


Det kommer inte alltid vara du 
Författare: Petra Backström
Förlag: Wahlström & Widstrand (2022)
ISBN: 9789146241263

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar