söndag 31 juli 2016

Semestern 2016 i böckernas värld


Fyra veckor går på tok för fort. Vips var semestern slut. Timmarna i hängmattan för få. Men bokhögen högre än jag trott när jag la allt på samma ställe.

Sommar 2016 via böckerna:

läsplats: hängmattan hos mamma och pappa och rosa soffan hemma hos mig
länder: Frankrike, Japan, Kanada, USA, England, Australien och Sverige
besvikelse: Från och med du
bästa: Böckerna med siffror i titlarna och de båda böckerna som inte är skönlitteratur 100 Hemskaste och 40 constant reader
överraskning: Filmen Me before you som fångade mig på ett helt oväntat sätt och ledde fram till ljudboken Arvet efter dig
mest uppslukande: inte en bok utan teveserien Orange is the new black
bokupplevelse utanför boksidorna: Jane Austen kostymutställningen på Tjolöholms slott

Sommaren 2016 var också de rosa bokpaketens sommar inte att förglömma! Blir så glad när det trillar in små meddelande jag har hittat ett av dina paket. Hoppas paketen spridit massor av läsglädje!

/Paula boknörd som tycker det varit en halvdan boksommar men en fantastisk teveseriesommar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar