söndag 3 juli 2016

Rosa bokpaket till dig?

Jag har slagit in si så där 60 rosa och prickiga paket. Alla innehåller böcker. Böcker som jag renast ut från mina bokhyllor. Böcker jag läst och inte vill ha kvar. Böcker som legat olästa på tok för länge i mina bokhyllor och nu längtar efter att bli lästa.

Dessa böcker letar nya hem. Därför kommer jag varje gång jag lämnar min lägenhet ta med mig några paket och lämna på offentliga platser.

Varje bok har en papperslapp på sig där det står en bok för dig som ... så tänkt ålder och lite vad boken handlar om. Det är böcker för barn, tonåringar och vuxna. Hittar du ett paket och känner att detta är en bok för mig. Då är paketet ditt! Eller om du känner att detta passar ju perfekt till någon i din omgivning ta paketet med dig. Hoppas locka till massor av läsning och fina lässtunder.

Jag hoppas allt förstår att paketen är snälla. Paketen kommer först och främst gå att hitta i Växjö, väster och centrum. Men också kanske i Jönköping, Nybro, Kalmar och Kungsbacka.

#älskaböcker

/Paula boknörd

3 kommentarer:

  1. Helt underbart! Jag vill också bo i Växjö 😊

    SvaraRadera
  2. Tummen upp för Dig, Paula (y) !
    Vilken fantastisk idé!
    (Får jag bli Din "copycat"? :D )
    MVH/Eva

    SvaraRadera
  3. Nu är du med på https://www.facebook.com/boknordar

    SvaraRadera