måndag 25 maj 2015

Den ökända historien om Frankie Landau-Banks av E Lockhart

Hur ska jag ens kunna börja skriva om Den ökända historien om Frankie Landau-Banks? Boken som under några dagar höll mig helt uppslukad. En bok som hoppar högt upp på min lista av favoritböcker. En bok jag redan nu känner att jag snart borde läsa om. Så galet bra!

Frankie går på fin internatskola, samma som pappa gått på. Andra året har precis börjat. Under sommaren har Frankie vuxit och blivit en sådan som killarna ser. Till och med den populära Matthew som Frankie gick och drömde om hela förra året. Nu visar han sig plötsligt intresserad. De blir tillsammans och Frankie slukas upp av hans värld och vänner.

Snabbt upptäcker hon att han är med i det hemliga sällskapet, samma hemliga sällskap som hon hela uppväxten hört pappa och hans vänner prata om. Men det är ett sällskap endast för killar. Frankie börja bli trött på att bara vara söt flickvän. Hon vill på något sätt visa att hon är lika smart om inte smartare än Matthew och hans vänner. I hemligaste hemlighet börjar hon smida planer för att verkligen visa de. Men hon måste göra det utan att någon får veta att det är hon som ligger bakom ...

Att boken utspelar sig på en internatskola ger såklart guldstjärna från mig. Att den dessutom ger mig sköna Gilemore Girls-vibbar gör det typ hur bra som helst. Den ökända historien om Frankie Landau-Banks är en smart bok att älska och att läsa om läsa om och läsa om!

/Paula som tar med sig nya favis boken till nästa radiobokprat


Den ökända historien om Frankie Landau-Banks
Författare: E Lockhart
Förlag: Lavender Lit (2015)
ISBN: 9789187879074

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar