måndag 26 januari 2015

Två nya bilderboksfavoriter - Richard Bryne

Alltså dessa två hur fina som helst bilderböckerna, vill mest bara klappa på de hela tiden. Nästa söndag jag jobbar och ha sagostund är ett säkert dessa två kommer vara med. Jag kommer skylta med de och tipsa om de så mycket det bara går - alla barn borde få de läsa för sig (en hel del vuxna också). Böckernas format är också hur bra som helst och att texten är levande och olika stor på bokens sidor <3

I Hallå, boken åt upp min hund! är Bella ute och går med sin hund, men när de går över sidan så äts hunden upp av boken. Så fort hjälp kommer så fortsätter boken att äta. Men hallå så kan vi ju inte ha det tycker Bella så hon hoppar in i boken ...

Den jätte - jätte - jätte stora dinosaurien handlar om en liten dinosaurie som delar godis mellan sig och sin sovande kompis. Men så kommer en lite större dinosaurie och vill ha godis. Men inte då säger lilla "Min kompis kan äta såna mallgrodor som du till frukost. Det vet alla."Bästa repliken ju. Men hur är det undrar om den där kompisen faktiskt på riktigt inte kan det?!

Kom till biblioteket och låna!!

/Paula


Hallå, boken åt upp min hund!
Författare: Richard Byrne
Förlag: Känguru (2015)
ISBN: 9789187503597
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris


Den jätte- jätte- jättestora dinosaurien
Författare: Richard Byrne
Förlag: Känguru (2015)
ISBN: 9789187503603
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar