söndag 2 juni 2013

Mats kamp serieroman av Mats Jonsson

Mats Jonssons Hey Princess är en sådan där bok jag läst väldigt många massor av gånger... När hans nya bok Mats Kamp kom 2011 blev jag nyfiken men också rätt rädd... en bok om att bli småbarnsförälder nej tack inte intresserad. Samtidigt som Mats! Men nu har boken trillat över mig och vad glad jag är att jag läst den. Visst den handlar en del om att bli pappa men långt ifrån bara. Den handlar om tiden efter Hey Princess, om kärlek, tvåsamhetens plus och minus, om serievärlden, Mats privatliv (såklart) men också å rätt intressant om baksidorna av läraryrket, om föräldrarkoperativ, ha mor och farföräldrar som blir gamla och dör, en sjuk pappa. Att inte vara ensam. Att vilja men inte alltid orkar. Också väldigt fint slut!

/Paula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar