onsdag 22 november 2023

Le stort av Raina Telgemeier

Det i Rainas värld hemska har hänt och hon ska få tandställning. Och så på det trillar hon och slår ut en framtand och upp den andra. Hon går i sexan och att bli av med två framtänder det är inte kul. Under fyra år får vi i denna varma roliga serieroman följa Raina på en mängd tandläkarbesök. 

Något som väl inte låter så jätteroligt. Men roligt är precis vad det är. Och även om det handlar mycket om tänder så är det verkligen inte bara det. Det är familj, vänner, förälskelser skola och att tja det där att hitta sig själv. Att våga stå upp emot vänner som inte är snälla. 

MYS! Jag har fått frågor om denna bok många gånger på biblioteket, den är ständigt utlånad. Men så var det en av deltagarna i bokklubben jag har för mellanstadieelever som hyllade boken och jag kände nu är det dags jag måste läsa och glad för det är jag. Tack för tips! 

/Paula


Le stort 
Författare: Raina Telgemeier
Förlag: Twinsy (2015)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar