fredag 3 augusti 2018

Quiet girl in a noisy world av Debbie Tung

När min vän Terese och jag pratade om vad vi hade läst som var bra på sista tiden så tipsade hon mig om Debbie Tungs serieroman Quiet girl in a nios world.  Ni vet hur det är ibland när någon pratar om en bok de läst så bara måste du läsa den bums (andra gånger tänker du den tänker jag aldrig läsa). I alla fall jag kände detta är en bok för mig.

Och alltså detta kan vara blad det bästa jag läst. I seriens form berättar Tung om ett liv som introvert, om ett liv där hon alltid fått höra att hon är för tyst. Om hur hon behöver ladda batterierna om hon varit omgiven av mycket människor. Om hur svårt det kan vara att jobba i ett kontorslandskap. Om att inte vilja göra andra besvikna när hon sagt att hon ska komma på en fika eller något annat socialt. Hur jobbigt det är när telefonen ringer.

Alltså igenkänningen på mitt liv när jag läser denna bok. Jag älskar Quiet girl in a noisy world den är helt genial. Det finns inget jag inte tycker om med boken den är helt perfekt. 2019 kommer det nytt från Debbie Tung då om kärlek till böcker. Tack Terese för att du hjälpte mig hitta en ny favorit <3

/Paula


Quiet girl in a noisy world: an introvert's story
Författare: Debbie Tung
Förlag: Andrews McMeel (2017)
ISBN: 9781449486068
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar