onsdag 17 januari 2018

Facit konsten att skriva krönikor av Patrik Lundberg

Äntligen har jag tagit mig tid och läst Facit. En bok om att skriva krönikor, om att bli bra på det och att ta till sig kritik som gör en ännu bättre. Det är en bok om att berätta på sitt sätt genom det skrivna ordet.

En bok som ger insyn på krönikeskrivandet. Jag har läst boken för att jag tycker om Patrik Lundberg som författare och krönikör. Jag är själv inte det minsta sugen på att skriva boken gav mig massor. Kunskap om det konkreta arbetet bakom en krönika kommer få mig att läsa krönikor på ett nytt sätt. Det gillar jag!

När jag jobbar i informationsdisken på biblioteket har jag oftast på mig en liten bild av boken jag läser nu. För första gången så var det en låntagare som sa att hen ville låna boken jag läste när det var Facit. Kul! Extra bara att boken fanns inne på biblioteket och blev utlånad bums.

Jag gillar Facit men mest får boken mig att längta efter fler ungdomsböcker signerade Patrik Lundberg.

/Paula


Facit : konsten att skriva krönikor
Författare: Patrik Lundberg
Förlag: Natur & Kultur (2017)
ISBN: 9789127144828
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar