onsdag 2 augusti 2017

Nyckelknipan & Fler och fler

En av alla fantastiska saker med att jobba på bibliotek är alla fantastiska böcker en trillar över vid bokuppsättning och skyltning. I veckan hittade jag dessa två guldklimpar.

Nyckelknipan handlar om ett jag som slarvat bort sina nycklar. Men vart kan hen gömt de? Ett besök hos grannarna kanske kan hjälpa. Men hos vem är de? Fantasifullt och fantastiskt! Att så många olikheter kan gömma sig i samma hus!

När jag fick boken Fler och fler i min hand var jag tvungen att öppna den och kolla. Något i omslaget talade till mig och ville bli läst. En bok där saker hela tiden blir fler. Som en sida, en bok, ett bibliotek. Alldeles underbar!

Gå till bibblan och låna bilderböcker med er. Och ni vet väl att bilderböcker går att läsa även utan barn i närheten!

/Paula


Nyckelknipan
Författare: Sanna Mander
Förlag: Urax (2017)
ISBN: 9789515241399
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Fler och fler
Författare: Èlisa Géhin
Förlag: Schildts & Söderströms (2017)
ISBN: 9789187208409
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar