tisdag 22 augusti 2017

Mina smala axlars längtan av Maria Frensborg


Äntligen bokhösten 2017 är här nu. I sällskap med gula prassellöv <3

Magda hon är så galet kär att hon inte vet vart hon ska ta vägen. Hon vet allt om Jens, kan hans schema utantill. Men hon har aldrig pratat med denna perfekta varelse. Så stöter de på varandra i mataffären. Börja prata och plötsligt får hon en tändsticksask med en lapp i. En plats och en tid ...

I samma veva ett hemligt brev om en inbjudan till ett hemligt sällskap. Saker och ting börjar äntligen hända. Men bästisen Petra förstår inte vad som tagit åt Magda. Trött på att höra om Jens är hon också. Världens bråk gör att Magda går igenom allt det nya helt ensam.

Hemma finns en mamma som mår dåligt, deprimerad eller kanske fast i pillren hon fick som deprimerad. Så mycket på en och samma gång. Är Jens verkligen så där fantastiskt bra som han verkar. Jag ställer mig hela tiden tveksam och undrande.

Mina smala axlars längtan har ett riktigt bra och oväntat slut som knyter ihop berättelsen om Magda på bästa sätt!

/Paula


Mina smala axlars längtan
Författare: Maria Frensborg
Förlag: Bonnier Carlsen (2017)
ISBN: 9789163893490
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar