måndag 18 april 2016

Ljug för mig av Becca Fitzpatrick

Stella lämnar allt, eskorteras av polisen till sitt nya jag och sitt nya liv. Ett pass med ett nytt namn i. Ett nytt jag. En håla mitt ute i ingenstans. Så mycket smärta och sorg. Kärleken hon fått lämna, brottet hon bevittnade, en mamma på rehab och en pappa som sa nej till att vara en del av vittnesskyddsprogrammet.

Hon hamnar hemma hos den pensionerade polisen Carmina. Carmina som är hård och kall i alla fall till en början och kanske finns det en anledning till det. Carminas gräsmatta klipps av grannkillen Chet. Chet som till en början stör Stella genom att väcka henne med gräsklippandet. Men efter en tag börja hitta sin väg till hennes hjärta ...

Men allt är en lögn? Stella är inte Stella? Å framförallt någon letar efter henne, någon väldigt farlig. Det finns också någon som känner igen Stella. Spännande, varmt och intressant - jag visste i alla fall inget om vittnesskyddsprogram i USA innan jag läste Ljug för mig.

/Paula


Ljug för mig
Författare: Becca Fitzpatrick
Förlag: B Wahlströms (2016)
ISBN: 9789132167492
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar