söndag 5 juli 2015

You had me at hello av Mhairi McFarlane

You had med at hello är en bok med ett omslag som tilltalar mig. Läser inte jätte ofta feelgood-kärleksromaner. Men så där lite ibland när omslaget är ovanligt snyggt eller så.

Rachel gör slut med sin fästman när de inte kan komma överens om musik till bröllopet. Eller tja det är då hon på riktigt inte fattar att det inte kan vara de två. Hon är lite över trettio, vännerna tycker hon borde stanna hos Rhys - hon är ju för gammal för att bli själv ju. Men hon står på sig. Sedan springer hon in i Ben, bästisen från Collage-åren ... men så visar han sig vara gift.

Vad ska jag säga. Jag visste rätt fort hur det skulle sluta. Det var lite småmysigt att läsa. Men också lite lätt frustrerande jag är lite över trettio och ensam. Kanske vill jag inte vara det ... Ibland bra att känna igen sig i böcker ibland dåligt!

/Paula som trots allt tycker att livet ibland borde kunna få vara lite som i en feelgood-roman


You had me at hello
Författare: Mhairi McFarlane
Förlag: Ponto pocket (2015)
ISBN: 9789174752090
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar