lördag 25 juli 2015

Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowler

Oj! Wow! Så imponerad och fängslad av berättelsen om Rosemary. Hon som pratade hela tiden som barn. Så mycket att hon blev tillsagd att om hon tänkte på två saker skulle hon bara säga den ena. Med tiden blev det en av sju saker och sedan slutade hon prata. Det var när hennes bror försvunnit. Då var Rosemary elva och en syster hade redan försvunnit. En flytt från ett hus till ett annat.

I berättelsen möter läsaren Rosemary mitt i. Under collageåren, åren så hon börja minnas, eller minnas är nog fel - snarare börja tänka på syskonen och vad som egentligen hände ...

Detta kan vara en av de mest originella berättelserna jag läst. Jag älskar. Vi är alla helt utom oss är en berättelse som alltid kommer följa med mig. En bok jag nu ska tvinga typ alla i min omgivning att läsa - bara för att jag ska få prata och prata ännu mera om boken <3

/Paula som fortsätter imponeras av Lavender Lit och de fantastiska böckerna de hittar och ger ut på svenska!


Vi är alla helt utom oss
Författare: Karen Joy Fowler
Förlag: Lavender Lit (2015)
ISBN: 9789187879050
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar