måndag 15 juli 2013

Varför vara lycklig när du kan vara normal? av Jeanette Winterson

Detta är en bok jag varit väldigt nyfiken på ända sedan den kom och författaren satt i Babelsoffan. En bok väl värd att vänta på. Det gör ont att läsa på samma gång som jag viker hur många hundöron som helst. Hundöron om kärlek till litteratur.

Winterson som i hemlighet läser Engelsk skönlitteratur från biblioteket i A-Z ordning. Ett av alla hundöron låter så här:

"Böcker är ett hem för mig. Böcker skapar inte ett hem - de är ett, i den bemärkelsen att man, precis som med en dörr, öppnar en bok och går in. Där inne finns en annan sorts tid och en annan sorts rum."

Kommer gå tillbaka till mina hundöron och tuschmarkeringar många gånger. Blir väldigt sugen på att läsa mer av Jeanette Winterson. Vad borde jag börja med?

/Paula

3 kommentarer:

  1. Något av hennes första romaner! (Har inte läst något av henne, men har hört mycket gott om henne.)

    SvaraRadera
  2. Hej Paula, jag hittade hit via några klick! Min favorit är fyrväktaren (ändå så mycket att det var den som Erica läste lite ur på bröllopet). Jag tror du skulle uppskatta de fantastiska inslagen i den (ett hus som lutar, en hund med olika långa ben, och en fyrväktare som kanske/kanske inte alltid funnits)Kram från Emmy

    SvaraRadera
  3. hej Emmy, tack för tipset. Har beställt boken :) kram

    SvaraRadera