måndag 14 september 2020

Bara vara vänner av Ina Lagerwall

Liv, Frallan, Lisa, Amina och Sam är tillbaka - HURRA!  Mina fina bokvänner som min vän Ina Lagerwall nu skrivit en andra bok om. 

Liv har hittat sin plats och sina människor i högstadiekorridorerna. Hon står inte längre osäkert bredvid. Frallan och Amina bråkar och Frallan mår nog inte så bra. Samuel byter namn till Sam och fundera över vem han är och vill vara. Lisa vägra vara tyst längre om hur hon blev mobbad på mellanstadiet. Något som får Liv att bli rädd tänk om Lisa berättar om Livs del i det då blir Liv ensam igen ... 

Vårterminen i sjuan är här, teaterns trygghet, drömmar om kärlek, en ny lillebror, att fortfarande bo mitt i ingenstans utan att ha valt det själv. 

Jag blir så nyfiken vad kommer sen, sommarlov eller kanske en hösttermin i åttan jag vill följa Liv och hennes vänner hela högstadiet allra minst! 

/Paula


Bara vara vänner  
Författare: Ina Lagerwall
Förlag: Rabén & Sjögren (2020) 
ISBN: 9789129725988

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar