torsdag 16 april 2020

Livets ABC av Lisen Adbåge

Jag är svag för ABC-böcker. Det har jag alltid varit. Tror det började med Madicken och hennes ABC-bok. Den som gjorde att jag ville ha och fick en egen. En egen som jag läste sönder.

Livets ABC är en helt egen ABC-bok. En bok om alfabetet som täcker in ett helt liv. Från födelse till död och allt däremellan. Blomma, bok, dagar som går, att lära sig prata, dagis, skola, hårspänne, högläsning - allt som är viktigt.

Hur liten blir större. Kompisar, kärlek och flytta hemifrån oh själv bilda familj. Humor och alvar. Blinkningar och fint. Att bli gamal och sova i zebramönstrade lakan.

Aldrig att Lisen Adbåge gjort mig besviken. Det är snarare så att jag blir mer och mer imponerad och förtjust för varje bok som kommer. Böckerna bli bara bättre och bättre. Livets ABC <3 lika bra för dig som är två, tretton, trettiotre, femtioåtta eller åttioåtta.

/Paula


Livets ABC
Författare: Lisen Adbåge
Förlag: Natur och Kultur (2020)
ISBN: 9789127156098
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar