måndag 2 januari 2017

Nytt spel - Möjliga familjen


Olika förlag har gett ut ett kortspel! Möjliga familjen med illustrationer av svenska barnboksillustratörer som Joanna Rubin Dranger, Marcus Gunnar Pettersson, Per Gustavsson, Matilda Ruta, Sven Nordqvist, Emma Virke, Charlotte Ramel och Lisa Wool-Rim Sjöblom. Och vilka illustrationer sen. Hur fina som helst!

Jag är inte direkt något fan av spel. Ibland säger jag att jag bara spelar spel på julafton (och på jobbet under bokhyllehäng). Så julafton alltså jag tog med mig spelet hem till huset i skogen. Spelade med syster, systerbarn och brorsbonusbarn. 

Vi gillade verkligen Möjliga familjen, ett spel som går att spela lugnt och trivsamt. Kolla på bilderna - se vilka familjemedlemmar de olika möjliga familjerna har. Extra mycket tyckte jag och M som inte är några tävlingsmänniskor om att det gick och spela småprata och ha trevligt utan att det var viktigt vem som vann. 

Möjliga familjen spelar jag gärna igen - kanske till och med utan att det är julafton! 

/Paula 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar