måndag 9 maj 2016

Om jag var din tjej av Meredith Russo

Amanda har inte haft någon kontakt med sin pappa på sex år. Men nu ska hon flytta hem till honom. Skolan har alltid varit tuff för Amanda, inga vänner men fullt av mobbning och misshandel. Nu ska hon börja om. Börja om i sitt rätta jag - som Amanda. Amanda var tidigare Andrew - född i fel kropp.

Nu i rätt kropp. Kommer det att bli annorlunda? Redan första dagen får Amanda vänner i Layla,  Anna och Chole. Vänner som bryr sig om på riktigt! Vänner som står upp för. På konstlektionerna, eller de uteblivna konstlektionerna blir Amanda också vän med Bee, Bee som inte är som de andra tjejerna som inte vill spela spelet.

Där finns också Gant, killen som Amanda inte kan sluta tänka på. Hon som bara skulle ta det lugnt, hon har lovat pappa det. Ett sista år i skolan, med bra betyg för att sedan kunna söka sig bort till New York collage. Men nu när hon plötsligt har vänner och dejtar, det var inte så pappa hade tänkt att det skulle bli. Far och dotter relationen var inte bra för början så hur ska det nu gå ...

Wow! Ja, jag läser massor av böcker. Ja, jag tycker bra om de allra flesta så är det. Sen finns det vissa böcker några få som jag blir helt lycklig av. Böcker som kommer stanna kvar länge länge som ligger mig extra varmt om hjärtat. Böcker jag kommer prata mig sönder om så att så många som möjligt kommer läsa de - Om jag var din tjej är en sådan bok! LÄS! LÄS! LÄS!

/Paula boknörd


Om jag var din tjej
Författare: Meredith Russo
Förlag: Lavender Lit (2016)
ISBN: 9789187879166
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar