söndag 4 oktober 2015

Augustpriset 2015 - officiell ambassadörsblogg

Prickiga Paula och böckerna är en av Augsutprisets officiella ambassadörsbloggar i år. Hurra! Vilka som gör mig sällskap kan ni läsa här.

Givetvis är det viktigaste kategorin jag kommer skriva om. Vilken den viktigaste kategorin är? Men givetvis årets barn. och ungdomsbok! Något jag alltid brukar skriva om. Som vanligt kommer jag dagen innan nomineringarna tillkännages gissa och önska vilka jag tycker ska bli nominerade. Som vanligt håller jag tummarna för mellanåldersböckerna. De som aldrig ens brukar bli nominerade. Kan så inte förstå detta - det är ju där de bästa böckerna finns.

Ser så fram emot den 19 oktober när vi får veta vilka de nominerade böckerna blir.

Nytt för i år med Augustpriset är att de samma dag som nomineringarna tillkänna ges är att de kommer ha Augustpriset live, på Kulturhuset i Stockholm på kvällen. Då de nominerade författarna kommer finnas på plats. Jag kommer följa livesändningen från min rosa soffa i Växjö. Men om någon av er skulle befinna er i Stockholm då och vara sugen på att gå så har jag tio biljetter att dela ut. Lämna en kommentar om du vill ha en av de senast 10 oktober.


/Prickiga Paula officiell ambassadörsblogg Augustpriset 2015

3 kommentarer:

  1. Hurra! Det är verkligen en toppenblogg du har, som jag som bibliotekarie ofta läser som hjälp i omvärldsbevakning av barn- och ungdomslitteratur. Du kommer att vara en toppenambassadör!

    Om du vill bli av med en biljett tar jag gärna en : )

    /Robert, gamla timmisen i Växjö numera verksam vid Haninge bibliotek

    SvaraRadera
  2. Hej Robert! Tack för hurrarop :) mejla mig under i dag söndag så är en biljett eller två dina :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. mejladress kan vara bra också :) paulaflickan@hotmail.com

      Radera