onsdag 26 december 2012

Alla de där böckerna man borde ha läst…


Nu har jag läst en av de! Eller egentligen tre (fast alla i samma bok något som gör mig lite små förvirrad). Boken är Paul Austers New York trilogin innehållande Stad av glas, Vålnader och Det låsta rummet. Vad säger man om en sådan klassiker då? Att jag är rätt förvirrad och fortfarande håller på att klurar på hur det egentligen hänger ihop (sitter du inne på ett bra svar så får du gärna dela med dig av det).

Jag gillar hur Paul Auster skriver in sig själv som en karaktär i boken. Jag vet att min favorit författare Per Nilsson tycker väldigt mycket om Auster och det märks att han hittat inspiration hos Auster. Det är böcker som kräver tid och tanke. Skulle tro att de dessutom växer av en omläsning.

Vem skriver berättelsen och varför?

/Paula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar