söndag 18 november 2012

Enklaste läsdagboken


Sedan slutet av 2008 har jag skrivit enklaste läsdagboken i dessa små fina skrivhäften. Jag har antecknat författare, titel, om det är ljudbok och om det är en omläsnig/lyssning. Detta har jag gjort månadsvis och sedan räknat samman hur många böcker jag läst per månad. Sedan på nyårsafton räknat samman hur många böcker det blivit på ett år. I dessa skriver jag upp allt jag läst i bokform utom bilderböcker.

Att jag började skriva läsdagbok på detta sätt har att göra med att jag inte kunde svara på frågan min pappa ställde sommaren 2008 om hur många böcker jag läser på ett år? Dessa läsdagböcker är alltså ett sätt att kunna ge honom svar.

Antalet lästa böcker har ökat från år till år (kan ha att göra med min ökade läshastighet också). Men det har alltid räckt med en bok per år. Men nu är årets bok slut. Eller ja jag har häftat in några extra sidor så att 2012 får en egen bok. Men från och med januari 2013 kommer en annan typ av anteckningsbok att användas en som ska räcka längre än ett år. Som ska räcka många år. Skrivboken är köpt men den ska pysslas till under jullovet. Mer om det då…

/Paula som älskar skrivböcker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar