onsdag 15 juli 2020

Klaras läsprepp av Klara Önnerfält

I dag sista dagen jag jobbar innan jag går på semester. Tänkte därför passa på att tipsa om Klars läsprepp, boken som är ett måste för alla läsfrämjare på bibliotek och skola (säkert på andra platser också föreningar osv).

Mitt exemplar av boken är fylld med understrykningar, utropstecken och post-it. Det är lättillgängligt, inspirerande till tusen, väcker nyfikenhet och en vilja att tänka vidare kring hur vi peppar barn och unga med läslust. Precis den boken jag behövde läsa innan jag går på semester. Efter ett tungt jobbår är detta perfekta peppen.

Det är en bok lika mycket för dig som är ny i bibliotek och skolvärlden eller för dig som jobbat länge som jag. En plats att hitta ny energi i, bekräftelse och att bli påmind om sådant du gjort men glömt bort.

I höst ska jag och mina barnbibliotekariekollegor bokcirkla om boken tillsammans, en omläsning av Klaras läsprepp låter som ett väldigt bra sätt att starta hösten på.

Bibliotekarier, pedagoger, idrottstränare, fritidsledare, vuxen med barn i din närhet LÄS du också!

/Paula


Klaras läsprepp
Författare: Klara Önnerfält
Förlag: BTJ förlag (2020)
ISBN: 9789170188473

1 kommentar:

  1. Nu blev jag ju riktigt sugen på att läsa :) Kan behövas lite nya verktyg efter 17 år i gamet!

    SvaraRadera