lördag 14 december 2019

Berör och förstör: dikter för unga

Berör och förstör är en diktantologi för ungdomar. Kanske ett första möte med poesi. Eller kanske jakt efter nya poeter. Efter poesi att känna igen sig, hitta inspiration hos, se nytt med, tankar och känslor.

Jag kan för lite om poesi för att skriva om poesi. Eller så är det så att jag känner för mycket när jag läser poesi för att kunna skriva om poesi.

Berör och förstör är en modern diktantologi. En nutida Kärlek och uppror. Mitt eget exemplar av Kärlek och uppror står i bokhyllan, fullt av hundöron, understrykningar och en sprucken rygg. Jag hoppas Berör och förstör kommer betyga lika mycket för de unga som möter den som Kärlek och uppror gjort för mig.

/Paula


Berör och förstör : dikter för unga
Urval: Athena Farrokhzad och Kristoffer Folkhammar
Förlag: Rabén & Sjögren (2019)
ISBN: 9789129701005
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar