måndag 7 oktober 2019

Svenska hjältinnor : 100 berättelser om smarta, starka & modiga kvinnor

Kända kvinnor, okända kvinnor och kvinnor som gått historieböckerna förbi. 100 stycken kvinnor. Kvinnor som lever nu och kvinnor som levde i Sverige för väldigt länge sedan.

Samlade i en stor härlig bok. En bok med samma upplägg som Godnattsagor för rebelltjejer. Samma bredd och samma underbara sätt att använda sig av olika illustratörer för att porträttera hjältinnorna.

Jag läser, bläddrar, känner igen, lär mig mer och upptäcker nya spännande kvinnor som jag inte visste fanns eller funnits.

Svenska hjältinnor är en bok som gör mig glad. Det är en bok som kommer vara ständigt utlånad på biblioteket och som kommer ligga under många julgranar i december. OBS jag säger det ofta så även nu - barnböcker är inte bara till för barn. Det är ett lika bra boktips, eller julklapp till dig som är vuxen.

/Paula


Svenska hjältinnor : 100 berättelser om smarta, starka & modiga kvinnor
Författare: Colette van Luik
Förlag: Bokförlaget Max Ström (2019)
ISBN: 9789171264800
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar