onsdag 3 december 2014

Igen det där Augustpriset och Smålansnytt


Augustprisgalan var fin. Gillade presentationerna av böckerna, de gjorde så fint av de hemliga läsarna. Men så, så gick den där apan och vann. Synd tycker jag, om man nu nominerade fem bilderböcker och gjorde mig helt upprörd för det ja ... då borde man låtit en av de vinna. Tillexempel Tilly som trodde att ... Men inte. Mördarens apa vann.

Mördarens apa som ligger högst upp i min bokhög, som nog måste påbörjas typ nu då jag ska bokcirkla om den om två veckor.

Men Mördarens apa gjorde att jag helt poff plötsligt fick göra tevedebut! Bara så där. Författaren Jacob Wegelius bor visst i Småland, så Smålandsnytt tyckte det var lägligt att lyfta just Barn- och ungdomspriset. Bra tycker jag! Lite läskigt att vara med i teve. Tur att jag hade snygga naglar och nytvättat hår. Och att jag faktiskt sa några bra saker också!!

/Paula barnbibliotekarien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar