måndag 2 augusti 2021

Radio silence av Alice Oseman

Det är ingen hemlighet att jag tycker väldigt mycket om Alice Oseman och hennes bokvärldar (även om jag till min egen förvåning inte verkar ha skrivit om de här). 

I Radio silence får vi följa Frances som är en topp elev, hon pluggar, pluggar och pluggar. Sent och alltid. Hon har kompisar i skolan men de känner inte den riktiga Frances, bara hennes skoljag. Det riktiga jaget är nördigt på ett helt annat sätt och klä sig i roliga kläder hon aldrig skulle visa sig i i skolan. 

Mest av allt älskar Frances podden Radio silence. När hon inte kan sova är hon uppe sent på nätterna och rita fanart. Hennes tumblur har massor av följare och hon är en stor del av fandomen. Vem som ligger bakom podden är ingen som vet. 

Helt oväntat får Frances en tweet från skaparen som vill att hon gör podden offentliga illustrationer. Det största och bästa som kan hända. Lyckan är total ... Och så blir allt problematiskt när det visar sig vara killen i grannhuset som ligger bakom podden. Han som Frances precis börjat bli vän med. 

Det blir ett sommarlov fullt av nörderi och den bästa vänskapen du kan tänka dig. Det är fullt av glädje, nörderi, färgglada roliga kläder och några av de finaste karaktärerna du kan tänka dig. Ett kompisgäng jag gärna skulle vilja tillhöra. Jag älskar <3 <3 

/Paula 


Radio Silence
Författare: Alice Oseman
Förlag: Harper Collins (2016)
ISBN: 9780007559244

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar