onsdag 31 juli 2019

Kvartetten av Aja Gabel

Kvartetten är en bok som jag sett skymta förbi i mitt flöde under hela våren. Med nedslag i livet får vi under flera år följa Jana, Brit, Daniel och Henry medlemmarna i Van Nesskvartetten. Det är stråkar som gäller. Ett livet fullt av övning, noter, konserter, drömmar. Fyra människors liv som är så tätt bundna till varandra. Hemligheter, svartsjuka, romantik ovh vänskap.

Det där med noter och alla timmar som läggs på övning det är roligt att läsa om tycker jag. Det är en för mig helt främmande värld. Kvartetten är en riktigt mysig läsning. Jag skulle gärna vilja göra fler nedslag i Jana, Britt, Daniel och Henrys liv. Om tio, tjugo och trettio år för att se hur det gått för de. Vart deras liv fört de efter att jag lämnat de på bokens sista sida.

Det är en berättelse som också skulle göra sig bra som en film eller serier.

/Paula


Kvartetten
Författare: Aja Gabel
Förlag: etta Sekwa (2019)
ISBN: 9789187917745
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar