fredag 14 december 2018

What if It's us av Becky Albertalli & Adam Silvera

Under sommarlovet bor Arthur och hans föräldrar i New York. Hans mamma är advokat och har ett fall att jobba på, Arthur har fått en praktikplats på samma advokatbyrå. Han älskar att vara i New York och akta sig noga för att bli tagen för att vara en turist.

Bens sommarlov är väldigt annorlunda, han går i sommarskola för att fixa sina betyg. I samma klass finns ex pojkvännen som han fortfarande inte kommit över.

I kön på ett postkontor möts Arthur och Ben, pratet flyter på kanske flörtar de med varandra. Innan Arthur ens hunnit tänkta tanken att be om Bens telefonnummer så är Ben försvunnen. Hur gör en för att hitta någon i New York, någon du inte ens vet namnet på?

What if It's us är en bok som får det att pirra i magen på mig av lycka. Berättelsen är så varm och fin. Arthur, Ben, alla deras vänner och vuxna så väldigt fina och levande karaktärer.

Boken finns inte översatt till svenska än men jag tänker att det lär nog inte dröja allt för länge innan den gör det. Boken är skivan av Becky Albertalli & Adam Silvera. Becky Albertalli har jag läst mycket av innan och tycker mycket om. Adam Silvera är ett nytt namn för mig, en författare som jag bums kommer kolla upp mer om för han vill jag läsa.

/Paula


What if it's us 
Författare: Becky Albertalli & Adam Silvera
Förlag: Simon & Schuster (2018)
ISBN: 9781471176395

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar