torsdag 20 december 2018

Czentes Omega av Anna Jakobsson Lund

I rymden finns en internatskola en plats för de som inte hållit sig till lagen. En skola dit du kan bli skickad som straff för saker som stöld, mordbrand och bedrägeri. Det är en skola som kräver hög betyg, har du inte betyget blir straffet ett annat. Den intergalaktiska akademin är en plats där du kan få en andra chans.

För att få denna nya chans krävs av dig att du följer skolans regler, tar stort ansvar för dina studier och är sociala med din studiegrupp. På akademin finns det elever från alla planeter i universum, till och med människor. Människorna har klantat till det för sig och är illa ansedda.

I Czentes Omega får vi följa fem elever som alla bär på en hemlighet. Det där om varför en hamnat på skolan är inget som det pratas så högt eller villigt om. När en hemlighet upptäck är frågan hur mycket de är beredda att offra för att rädda varandra?

Detta att jag gillar att läsa böcker om rymden kom som en nyhet för mig när jag läste Pandemi. Att jag gillar internatskoleböcker är inte en hemlighet för någon. En internatskola i rymden det är ju genialiskt - jag fullkomligt slukade Czentes Omegas 427sidor. Nu längtar jag efter nästa del!

/Paula


Czentes Omega
Författare: Anna Jakobsson Lund
Förlag: Annorlunda förlag (2018)
ISBN: 9789198231793
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar