fredag 11 januari 2013

Augustenbad en sommar av Anneli Jordahl


Jag tyckte väldigt mycket om Anneli Jordahls Jag skulle vilja vara din hund (om jag bara finge vara i din närhet). Vilket gjorde mig nyfiken på Augustenbad en sommar. Att jag i slutet av augusti 2012 för första gången var på spa och ”kurort” gjorde mig ytterligare nyfiken på Jordahls senaste bok. Men jag är besviken eller bara inte mottaglig för Andreas berättelse just nu. Fast det är nog just Andreas som är problemet jag tycker inte direkt om honom. De delarna som handlar om Maria eller Amanda tycker jag väldigt mycket mer om. Hade boken varit mer ur Amandas perspektiv? Ja då hade det varit en bok mer i min smak inbillar jag mig i alla fall.

/Paula som längtar efter en riktigt bra bok att uppslukas av 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar