onsdag 31 augusti 2022

Samtidigt inuti av Mårten Melin

Samtidigt inuti av Mårten Melin är en av de snyggaste böckerna någonsin. Både utsida och insida. Insidan har ett skrivmaskinstypsnitt och innehåller poesi. Dikter om känslor stora, starka, härliga och svåra. 

Jag minns min egen inre elvaåring när jag läser. Hon som började försöka sätta ord på det som kändes. Då läste jag poesi i Kärlek och uppror. Det var bra men perfekt hade varit att läsa dikter skriven för mig på mellanstadiet. 

Du som har mellanstadiebarn i din närhet se till så att Samtidigt inuti finns inom räckhåll för de. Kanske genom ett besök på biblioteket, hemma på toaletten, i skolan, bilen. Där den behöver finnas helt enkelt. Särskilt om du har någon i din närhet som behöver lite extra hjälp att sätta ord på sådant som känns. 

/Paula


Samtidigt inuti
Författare: Mårten Melin
Förlag: Rabén & Sjögren (2022)
ISBN: 9789129737516

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar