söndag 10 juli 2022

Eldvakt av Camilla Sten

Sista och avslutande delen i Jävhögatrilogin är här! Äntligen! Jag har varit så nyfiken på hur allt skulle knytas samman. 

Markus kan inte lämna Järvhöga sen han blev tagen av de i skogen och räddad. Emil är orolig och vill inte lämna Markus nu när sommarlovet närmar sig. Julia är mest irriterad på sin mamma nu när mamma nästan börjar bli som vanligt igen.  Och Julia kan inte sluta tänka på polisen Daniel. Astrid längtar bort till efter studenten.  

Alla har tankarna på olika håll så får de veta att Läroverkets nya ägare Oscar von Graaf kommer komma till skolavslutningen. Nu blir de bortom hur och vad ska de göra. Och vem är det som anlägger skogsbränderna har det något med de i skogen att göra? 

Oscar von Graaf får vi följa i tillbaka blickar hur var han och hur var Läroverket när han var elev där. Vad har lett fram till att Oscar köpt Läroverket och vad hans baktankar ...

<3 när jag läst bokens sita sida var känslan ja givetvis var det precis så här det skulle sluta. Lite sorgligt att lämna Järvhöga och personerna i boken som jag tycker så mycket om. Samtidigt som de lämnas på precis rätt plats i berättelsen och jag får veta allt jag vill. 

/Paula 


Eldvakt 
Författare: Camilla Sten
Förlag: Rabén & Sjögren (2022)
ISBN: 9789129721584

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar