tisdag 18 maj 2021

Kattspionerna på Rosengård Man lever bara nio gånger av Anja Gatu & ill. Anna Nilsson

Detta är en bok som får mig att känna mig som kattemojin med hjärtögon när jag läser och ser bilderna. 

I boken får vi lära känna katten Samira Karlsson som tillsammans med sin människofamilj är nyinflyttad. Samira är en försiktig katt som till en början lyssnar på sina människors varningar om vad som finns utanför staketet. Men nyfikenheten lockar Samira ut och hon lär känna katten Pälsa. Pälsas människa älskar filmen Frost och sprutar pälsa med blått glitterspray varje morgon (älskar den detaljen).

Samira och Pälsa blir upptagna bland kattspionerna som behöver hjälp att ta reda på vad som har hänt med de försvunna harungarna. Det är ett spännande och urgulliga äventyr om katternas hemliga liv när de lämnar sina människohem. 

Jag tror att boken passar att läsa högt från fyra år och uppåt. Men det är en bok för alla som behöver mer söthet och underbara bilder i sitt liv även om en är 39 (som jag). 

Och det kommer fler delar! Jag längtar!

/Paula


Kattspionerna på Rosengård Man lever bara nio gånger
Författare: Anja Gatu & ill. Anna Nilsson 
Förlag: B. Wahlström (2021)
ISBN: 9789132213267

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar