onsdag 14 november 2018

Snöstorm och kanelhjärtan *fyra juliga berättelser*

Jag är egentligen inte särskilt förtjust i julen därför är det lite konstigt att jag är väldigt svag för böcker som handlar om julen. Att redan nu i november får läsa om julmys i Snöström och kanelhjärtan. Mys!

Det är dagen före julafton på kaféet i gamla stationshuset har ägaren Felicia ställt till med något hon kallar tomte rock. Hon hoppas det ska komma folk men vet inte. Samhället är litet och kanske har alla fullt upp innan julafton. Men så sker en olycka och alla verka samlas i stationshuset för att smaka på Felicias berömda kanelhjärtan.

Vi får genom fyra noveller möta ungdomar i det lilla samhället. Det är romantiskt, fullt av snö, drömskt och lite övernaturligt. Hur är det har verkligen alla tomtar skägg? Karaktärerna i de olika novellerna går in och ut i varandras berättelse precis på det sättet jag tycker väldigt mycket om.

Vill du så funkar det att läsa varje novell för sig men det ger mycket mer att läsa de tillsammans. Jag gillar att två av novellerna får vara övernaturliga. Kanelhjärtan har jag aldrig ätit men längtar till december då jag ska se om jag kan hitta det någonstans.

Tips till dig som längtar efter julmys.

/Paula


Snöstorm och kanelhjärtan *fyra juliga berättelser*
Författare: Karina Berg Johansson, Pernilla Gesén, Camilla Lagerqvist och Jesper Tillberg
 Förlag: B/Wahlströms (2018)
ISBN: 9789132207716,9789132207716
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar